środa, 3 lipca 2013

Kiedy byłeś mój

Tytuł: Kiedy byłeś mój
Autor: Rebecca Serle
tytuł oryginału: When You were Mine
wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie
liczba stron: 320

Któż nie zna historię Romea i Julii, kochanków skazanych na potępienie? Ale czy ktoś pamięta Rosaline, kuzynkę Julii, a zarazem pierwszą miłość Romea. To z nią Romeo pragnął spotkać się na przyjęciu u Kapulettich i to właśnie wtedy na scenie pojawiła się Julia. Dla jednych rozpoczął się romans, dla innych - Rosaline - zaczęła się tragedia.
Nieprawda. Julia nie była słodką, niewinną dziewczyną, rozdartą wewnętrznie wyrokiem przeznaczenia. Doskonale wiedziała, co robi. Kłopot w tym, że Szekspir nie miał o tym pojęcia - amerykańska pisarka Rebecca Serle proponuje inną wersję losów kochanków. Jej powieść to trawestacja dramatu Williama Szekspira. Porzucona kobieta przedstawia w niej swoją wersję wydarzeń.
Historia zakochanych zostaje przeniesiona do czasów współczesnych. Rosaline i Rob, bohaterowie powieści "Kiedy byłeś mój", to typowi nastolatkowie, którzy uczą się razem w szkole średniej na Zachodnim Wybrzeżu USA. Od zawsze łączy ich przyjaźń, która z czasem przeradza się w znacznie głębsze uczucie. Gdy dochodzi między nimi do pierwszego pocałunku, do miasta wprowadza się Juliet - kuzynka Rosaline, jej dawna przyjaciółka, która teraz staje się jej wrogiem. Robi wszystko, żeby zbliżyć się do Roba. Jest piękna i szalona... Gdy grozi samobójstwem, Rosaline zaczyna się martwić nie tylko o serce Roba, ale też o jego życie.

źródło opisu: Wydawnictwo Literackie, 2013


"Kiedy byłeś mój" jest debiutancką powieścią Rebeccy Serle, zgrabnie napisaną, przyjemną i lekką w odbiorze książką, skierowaną głównie do nastolatek, które z pewnością będą zadowolone, że mogą poznać współczesną wersję ciężkiego bądź co bądź językowo dramatu Szekspira. Wiele osób zachwyca się historią "Romeo i Julii", ale mało kto zastanawiał sie nad tym, czy była to ich pierwsza miłość czy niekoniecznie. Akcja jest wartka i przemyslana, a prosty jezyk sprawia, ze wręcz ciężko sie od niej oderwać. Pomysł ciekawy - zaintrygowało mnie w opisie ksiażki, że jest powiązana z powieścią "Romeo i Julia", choć po przeczytaniu mogę stwierdzic ze nei zachwycila mnie aż tak jak miałam nadzieję. Mimo wszystko jest dobra i warto ja przeczytać. ale nie nastawiajcie sie na zbyt wiele ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz